Nyhet

Ramudden lanserar ny varumärkesidentitet

Idag lanserar vi vår nya varumärkesidentitet med budskapet att för oss är säkerhet mer än bara produkter och tjänster. Det som driver oss framåt är omtanken om dem som jobbar på arbetsplatsen, men också om alla människor som måste ta sig förbi. Med hjälp av innovation och utveckling strävar vi ständigt efter bättre, säkrare och mer effektiva lösningar. Detta sammanfattas i vår nya tagline: Your safety. Delivered.

Den nya grafiska profilen kommer successivt implementeras i samtliga länder.

Säkerhet och omtanke finns i vårt DNA

- Tillsammans jobbar vi med det viktigaste som finns: Säkerhet. För oss finns säkerhet och omtanke i vårt DNA. Det är vår övergripande idé, ett sätt att vara och tänka. Vi vill lyfta säkerheten på och kring arbetsplatser till en fråga som berör hela samhället. Vi vill vara det omtänksamma valet, med en tydlig hjärtefråga – Alla ska komma hem oskadda varje dag, säger Hans-Olov Blom, koncernchef och grundare av Ramudden.
 
Även logotypen är uppdaterad och förfinad utan att tappa igenkänning i arvet som finns i Ramuddens historia. Den nya grafiska profilen kommer successivt implementeras i samtliga länder. Det kommer även att återspeglas i tonaliteten i vår kommunikation och i vårt nya bildmanér.
 
Publicerad 2022-02-22